Tuesday, February 22, 2011

PRK UPM dan UniSZA

gegar gempita cuaca pilihanraya kampus, serentak diadakan hampir kesemua ipta di malaysia. alhamdulillah semalam selamat di UPM diumumkan kemenangan atas kerusi umum & fakulti. teringat pula game main rebut kerusi, ada muzik didendang sekali bila berhenti masing-masing berebut kerusi. kini kerusi umum yang 7 sudah ada yang duduk. kerusi fakulti yang 36 pun sudah ada yang duduk. bila pandang orang sebelah rupanya tidak sebulu, tidak sehati dan sekata. tidak serasi ideologi dan perjuangan..begitulah konotasi kisah pilihanraya yang akhirnya dimenangi oleh set-set aspirasi dengan 32 dari 43 kerusi sedang pro M menang 11 dari 43 kerusi.

sambil tetap setia meng "update" information dari Kilang mulia ku UniSZA lain pulak kisahnya dengan pilihanraya kampus. bantahan pencalonan kepada saudara Khairul Azwad. memang pedih dan sakit hati teramat sangat. kerana azwad sahabat aku. dan aku marah jika perjuangannya dihalang. aku tak marah pada orang. aku marah pada sikap. sikap manusia yang tidak berani berdepan dengan kebenaran.

pada masa yang sama, kemenangan juga telah kita ketahui dan harapan besar pada yang diatas kerusi itu supaya teruskan perjuangan, berdiri atas lantai kebenaran. against kebatilan. perjuangan mahasiswa harus diteruskan, tahniah sahabatku juga Isa Yusof, Pok Chek, Raihanah, dan lain-lain.

wallahualam. takbir.Allahuakbar.

No comments: