Tuesday, December 28, 2010

Outdoor Summer Camp 2010



Alhamdulillah pada 24 & 25hb kami dan rakan-rakan fasilitator yang lain sempat melaksanakan satu modul Outdoor Summer Camp untuk anak-anak jalan kebun yakni kawasan zon 11 MBSA,



Adik-adik yang datang dari jurang umur yang sangat jauh dan latar belakang yg sangat berbeza menjadikan program ini satu cabaran besar. bagaimana mungkin kami berjaya menarik perhatian adik-adik yang pada usia remaja ini mahukan kebebabasan keseronokan, dan mencuba sesuatu yang baru.



Alhamdulillah berkat dan rahmat Allah. tanpa sebarang kaedah penekanan dan pendekatan berkasih sayang dan positive approching sedikit ssebanyak memungkinkan keberhasilannya namun masa 2 hari terlalu singkat untuk bersama-sama adik-adik 51 orang ini, baru ku kenal potensi diri dari kenakalan sifat lahiriah nya. semuanya adalah yg terbaik bagi diri mereka sendiri,.

siapalah saya apalah kejayaan tanpa kebersamaan, credit to team fasilitator Zaim, Azwad, Amierol Syah, Muzammil, Man dan kak Amy, kepada Murabbi Ust Mahadi dan juga kepada kak Liza. thank you.

No comments: