Saturday, December 11, 2010

Jom Pancing

Pasti ada natijah disebalik kerendahan dan keikhlasan hati, saya diajak untuk melihat tapak kawasan kem di Kem Rimba Ulu tamu, duduk berbincang sambil minum-minum petang bersama dengan pengusaha kem, tuan Hj Othman, bila dicerita tentang kemudahan kem, ada kolam air panas, ada kolam ikan air tawar, boleh pancing kat situ, eh pancing? kami pun apa lagi terus meminta keizinan Hj utk mmancing, dapatlah kami pancing buluh yang dibuat sendiri dan bermulanya proses pencarian cacing untuk dijadikan umpan.



setelah setengah jam alhamdulilah dapat seekor ikan talapia merah, besar juga, sihat tubuhnya, 15 minit kemudian dapat lagi sekor, tapi yang ini lebih kecil
fajar pun kian menyinsing, itu tanda maghrib memanggil, dengan tuan Hj kami bersiap-siap untuk solat maghrib dan kemudian baru berfikir apa yg akan kita kerjakan terhadap ikan2 tersebut.



ketika malam diterangi bulan, kami meminta izin untuk pulang kerana ada urusan yang lain, dan sempat singgah di sebuah restoran Seafood, kami meminta ikan ini disiang dan dimasak sweet sour, mmmm segar sungguh isi ikan, manis rasa. menambah selera. itulah pengalaman pertama memancing ikan.

untuk berpengalaman dan beraktiviti boleh klik disini.

No comments: