Thursday, January 14, 2010

MGA,Bubur dan PRK UDM

Salam perpaduan salam siasah kampus UDM..salam satu Malaysia..PAGI!!..sudah sekian lama rasanya x menulis lembaran maya..2 minggu awal permulaan semester terus menerus program yg ditelan muntah..jom kita intai satu persatu..

MGA(MALAM GALA ANUGERAH ) UDM kali pertama

Alhamdulilah.. impian ku,,fasa ke empat(fasa terakhir) dalam perjuangan MPP pertubuhan akhirnya termaktub dengan berdirinya program MGA UDM 2010 diarah oleh saudara Asrul dan dibantu hebat oleh rakan2 seperjuangan yg lain..x lupa iliaisyah,abg syah dan kru2 nya..malam gala merupakan satu malam kita meraikan kesemua 70 buah persatuan yg wujud atas muka bumi UDM..15 anugerah disediakan bg kategori UMUM dan KHAS..baik dari program berbentuk modal insan,sukan,kesenian,helwanis, dsb. Dengan juri2 profesional..membentuk keputusan akhir yg muktamad..program ala2 anugerah bintang popular sedikit sebanyak menaikkan semangat pemimpin supaya lebih kompetensi,optimis dan berani.
Kekurangan pasti ada..pasti..namun bukan membuntu bakal2 pemimpin. kita ambil,catit dan perbaiki untuk masa datang..yg lebih baik saya harapkan bagi MPP 2009/2010..insyallah.

BUBUR ASYURA MASJID UDM


Belum pun sempat keringat malam gala dikeringkan..para2 mantan dah tercorok di masjid UDM..terima kasih kak pah,asil,nisa,kak dayah..zaim,azwad,dan geng2 dakwah yg lain..kebykn FPKI..saudara acap pun ada dari FIT..walaupun kami Cuma beberapa,pasti mustahil jika dibanding kudrat sekerat..nmun kekuatan kasih sayang,belas ihsan yg dtg tidak diduga..pasti seronok bersama2 sekali lagi..
p/s: bubur manis.. makan dua tiga sudu jer..

Pilihan Raya Kampus (PRK) UDM



Esok nya diteruskn lagi dengan program PRK, 10hb penamaan calon..x dapat nk bertandang menyaksikan hebat penamaan calon kerana keDEMAMan yang sangat teruk..mungkin akibat keletihan sedikit. Pada hari isnin melihat rapat umum calon..yg berkobar2 nampaknya..menabur manifesto..takut juga bila calon menang, lupa KATA untuk di KOTA..dengan 29 pencalonan. Calon UMUM 8 orang merebut 6 kerusi. Manifesto sangat hebat..tapi apakah sangat mampu..pokok pangkal nya Hati.kalau mahu..bleh jer..yg penting MPP akan datang work as a team..bangun energy paling tinggi dan termahal..sumber manusia..
kepada bakal pemimpin MPP 2009/2010
buat yg terbaik untuk rakyat mahasiswa. Pecah kerangka pemikiran jumud yg membekung akal fikir &hati nurani mahasiswa. Serlahkan mentaliti kelas pertama,kognitif positif dan optimis,.
AMANAH..selamat bersuara…selamat menjalankan tugas..

2 comments:

asil said...

waa..bil dah maju blog nabil ni..lame dh asil x bukak..go nabil!! teruskan meng'post' ape2 yg boleh memuatkan kita sama2 berfikir.. ;D

Nadhirah Ahmad said...

salam. aktif awk kt udm. bgs2