Tuesday, December 22, 2009

who am i,who are u,who we are?

aku adalah aku

ko bkn aku

kamu bkn aku

anda bkn aku

awak pn bkn aku

sbb

aku adalah saya

saya ada sorg je

sbb saya sorg r

saya knal dan x knal anda

anda knal aku ke???

aku pn x tau

aku adalah sorg hamba abdi

bagaimana kamu?

sudi kamu knal aku dan saya?

kawan dgn saya..?

aku hamba yg mncari2

cari sapa yaa?

anda?ko?kamu?awak?

ntah

aku ini tiada apa2 yg ada iya itu yg 1 itu...

yg maha Memiliki itu...

aku kan miliknya

kamu sama spt akukan?

ko juga...tp

sapa ya aku ini mahu dibanding sama kamu

disuruh ya malas skali nurut arahan kerja

mungkin perlu lebih rajin aku ini...

saya kerja dan harap dunia

sapa yg memiliki aku sebenarnya???

aku bingung

anda juga?

dunia atau Dia???

sudah tentu Dia...

kerana dunia jua dimiliki oleh Dia

kan gitu....

tulisan karya indah ini adalah petikan dari info Facebook seorang teman klik disini yang dikenali...mendapatkan hidayah di UITM JOHOR..kuasa Allah..kehendak Allah..insyallah membuka mata hati melihat dan menjawab pertanyaan sebenar,siapa kita? siapa kau? dan siapa aku?

2 comments:

as'ad said...

inilah aku bukan sesiapa...

Tuhan ku berkata:

engkau hamba-Ku

taati Aku pada perintah-Ku

takuti Aku pada larangan-Ku

cintai Aku pada rahmat-Ku

rindui Aku saat bersama-Ku

sayangi Aku tika Aku bersama-mu

" tidak Aku ( Allah ) meminta rezeki daripada-mu melainkan Aku-lah yang memberikan rezeki kepada-mu "

" kenallah diri-mu nescaya engkau akan kenal Tuhan-mu ( Allah ) "

....aku tak punya sesiapa di dunia,tapi.. aku ada tuhan, aku ada nabi , aku ada agama, ku tahu Allah tuhanku, ku tahu muhammad nabiku, ku tahu Islam agamaku...itulah pengganti ibubapaku, keluargaku, guru-guruku, rakan-rakanku tatkala semuanya meninggalkanku.

itulah aku bukan sesiapa, ku jualkan diriku pada tuhan-ku, ku abdikan diriku pada nabi-ku, ku infak diriku pada agamaku, merekalah pemilik abadiku...biarlah tinggi bidaan nafsu, risikan syaitan,dan hasutan insan...

Nabil Norhalim said...

salam..moga2 Allah merahmati-mu..sungguh syahdu,menyentuh kalbu rintihan membaca kalam tasauf dari padamu...sungguh aku takut akan hilang cinta padaNya,..