Sunday, April 26, 2009

Selamat Hari Lahir UMMI....


Ku rangkapkan syair rindu buatmu..ku jadikan lagu buat ku dengdangkan untukmu ummi tanda kasihku tetap satu..semerdu nya buluh perindu tidak semerdu suara kasihmu yang pernah dulu mendodoikan daku..dalam dakapan hikmahmu.
pernah dulu kau bermadah. Berpeganglah pada tali Allah...jalan yg gelap nanti tersuluh segala yg susah kan jadi mudah.Kata mu bila iman memenangi jiwa..akan tertutupla lubang dosa. berwaspada dan jangan alpa..sesungguhnya syaitan menanti masa... Madahmu Hadirkanlah hatimu dengan ketaqwaan siramilah ia dengan kemuliaan apa yg baik jadikan amalan moga engkau dicintai tuhan.
wahai ummi ..berkat usahamu yg tulus murni kini tertanam iman yg suci disanubariku berbunga wangi bakal menghiasi taman yang abadi.
Memancar sang suria menyinari cahayanya…begitu lah berseri wajah ummiku sayang…segala keringat mu ku terasa namun zahirnya kau tetap lemparkn senyuman..
Ummi..seandainya diri ini penah melukakan hatimu..maafkanlah anakmu..setiap hembusan nafasmu terasa sesak..biarlah hidup yg secebis ini tempat ku melontarkan sayang padamu..tempat ku bergantung..pada redhamu..SELAMAT HARI LAHIR UMMI.

4 comments:

haziQah said...

selamat hari lahir kat ummi nabil jua
sungguh puitis anakanda dia ni tulis blog..
gud luck in ur exam ;)

mujahid ANBU said...

thanks akak..mestilah sayang ummi..hehe..kalau hari lahir kita pun kena bg hadiah kt ummi..sebab dia yg susah lahirkan kita...kita senang jer kuar..tapi npe kita lak yg dapat hadiah..huhu..xpatut..

utaiqah said...

syg ummi sgt2...waaaa~.homesick..sgt2...x sbo nk blk uma..nk jupe ummi,abah,ko,yang,ama,salam n is...juwe my katil yg ak kongsi ngn yang..ehhe~

RuQaiYaH OtHMaN said...

salam..selamat hari jadi makcik..hehe..
i've change my blog link again,due to unforeseen circumstances..sory..hehe..nt update la yek..^_^